Saturday, May 1, 2010

engkau tidak lagi ada aku


laut madu pantai sutera, haus tak dapat di minum




memang kita
berpatah arang
dan berkerat rotan
memang aku tidak melihat
adanya jalan pulang
selepas itu
engkau tidak lagi ada aku
sebagaimana aku tidak juga
akan lagi ada kamu
apakah kau ucapkan selamat jalan
tatkala aku pergi melangkahkan kaki
meninggalkan
segala impian
akupun tidak
mengucapkan selamat tinggal
tatkala engkau pergi
membawa segala
kenangan-kenangan
yang terpahat dalam dada
melainkan 2 baris
kata-kata;
'laut madu pantai sutera
haus tak dapat diminum'


# untuk adik frodo yg suka berteka-teki
menyingkap makna mencari erti
tafsirkan lah makna puisi ini


2 comments:

kedai buku perintis said...

sdr azam
laut madu pantai sutera,haus tak dapat di minum'

impian yang tak terlaksana.



perlukah PUTUS ASA

SALAM ZE ZA

Azam Abd Rahman said...

laut madu pantai sutera ~ ada bagai tiada, indah utk dipandang namun tak dapat membantu saat diperlukan